Könyvelés Székesfehérváron szakértői kezekben

Gyakori kérdések

» Szigorú számadási nyomtatványnak minősül-e az a szállítólevél, amit egy villamos üzletben állítanak ki villamos vállalkozások számára?

» Választhatja-e az a kisvállalkozó, aki munkája szerint a fordított adózást is alkalmazza. Szerintem nem, de a törvényben nem találom az erre vonatkozó tiltást?

» Igaz, hogy ha a számlára fizetési módként készpénz van feltüntetve, akkor kötelező hozzá kiállítani és átadni a bevételi pénztárbizonylat nyugtáját is? Ha igaz, hol a törvényhely, ahol ezt előírják?

» Az EVA-ból bevételi nyilvántartást vezető adóalany számviteli törvény hatálya alá történő visszalépése esetén hogyan kell elszámolni a saját tőkén belül, az összes eszköz értékből a kötelezettségek, a céltartalékok és a jegyzet tőke levonása után megmaradó részt?

» 2012-ben a cég temetkezési segélyt adott egy elhunyt alkalmazottja után a feleségnek. Kérdésem, lett volna-e járulékvonzata?

» Kérdezni szeretném, hogy export termékértékesítés esetén hogyan kell szabályosan feltüntetni a számlán az áfa-mentességet? Mit kell feltüntetni a számlán?

» Lehet alkalmazottként ügyvezetőnek és lakatosnak illetve ügyvezetőnek és adminisztrátornak lenni egyszerre?

» A 25év alatti, 55 év feletti, megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása esetében a kedvezmények érvényesítéséhez kell valamilyen igazolás, dokumentáció? Ha igen, milyen?

» Az 55 év felettiek SZOCHO kedvezménye igénybe vehető-e olyan dolgozónál, aki már 2011. december óta dolgozik a vállalkozásnál?

» Katás BT. főállású kisadózója egyéni vállalkozó is. Lehet-e mellékállású egyéni vállalkozónak tekinteni, milyen közterheket, járulékokat kell fizetnie?

Kapcsolat

Cég: Kilman Consulting KFT
Adószám:12597172-2-07 

Cím:
8000 Székesfehérvár
Tóvárosi lakónegyed 31. II/1.

Tel:
+36 22 500-518
Fax:
+36 22 500-519
E-mail:
info@kilman.hu

Tanúsítványunk

Megosztás

Gyakori kérdések

A 25év alatti, 55 év feletti, megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása esetében a kedvezmények érvényesítéséhez kell valamilyen igazolás, dokumentáció? Ha igen, milyen?

Megváltozott munkaképességű személyek esetében az alábbi igazolás szükséges: 1.)   A jogosult kérelmére a rehabilitációs hatóság gondoskodik a Rehabilitációs kártya igénylésével kapcsolatos eljárás megindításáról, ennek keretében adatot szolgáltat a NAV részére a rehabilitációs kártyára való jogosultság fennállásáról. Az adókedvezmény igénybevételéhez szükséges jogosultságot igazoló Rehabilitációs kártyát a NAV állítja ki. A kedvezményt a foglalkoztató a kártya (illetve azt helyettesítő igazolás) birtokában érvényesítheti. 2.)   25 év alatti, legfeljebb 180 nap biztosítási idővel rendelkező pályakezdő esetében a következő igazolásra van szükségük: Az adókedvezmény a NAV igazolása alapján érvényesíthető, amelyet a foglalkoztatott személy kérelmére állítanak ki. Az igazolás nem lehet 15 napnál régebbi. NAV egy alkalommal, igazolásban jelzi a munkáltatónak, hogy a 25 év alatti munkavállalója legfeljebb 180 nap biztosítási kötelezettséggel járó munkaviszonnyal rendelkezik. A foglalkoztató az igazolás birtokában érvényesítheti a szociális hozzájárulási adókedvezményt. 3.)   Egyéb esetben a 25 év alatti életkor és az 55 év feletti életkor a munkaügyi nyilvántartásra épülhet, amelyet születési anyakönyv vagy személyi igazolvány alapján állítottak ki. Javasolnám azonban, hogy ellenőrizzék le, hogy a nyilvántartásukban szereplő adatok helytállóak-e, és ha a munkavállaló írásban hozzájárul, akkor a személyi igazolványának fénymásolatát is érdemes a nyilvántartásba, a személyi iratai közé betenni.